Account


Websites die namen van personen bevatten willen zoveel mogelijk privacy bieden. En deze website bevat, onder andere, duizenden namen. Dus ook hier heeft privacy prioriteit nummer één.


Dat betekent dat bijna alle stukken content (zeg maar pagina's) afgeschermd zijn voor een bezoeker. Bezoeker is een term voor iedereen die via internet op deze website terecht kan komen. Om die privacy enigszins te waarborgen is die content dus afgeschermd. Om daar toegang toe te kunnen verkrijgen is een ACCOUNT nodig. Een account is een 'overeenkomst' tussen een bezoeker en de webmaster, de beheerder van de website. Een account vraag je aan, men dient bepaalde gegevens bekend te maken, en de webmaster beoordeelt het verzoek en gaat dan akkoord met de aanvraag. De aanvrager krijgt een door het systeem gegenereerde e-mail met daarin gegevens om als account te kunnen inloggen. 


Waarom een account aanmaken?


Omdat je met een account:

  • oud Trinitariërs via hun e-mailadres kunt benaderen;
  • inzicht hebt in volledige namen, beginjaar, eindjaar en schooltype (ter herkenning);
  • je kunt reageren op delen van het content;
  • je kunt deelnemen aan enquêtes (als die er is/zijn);
  • de foto's van leerlingen, docenten en medewerkers kunt bekijken.

Kijk, als je bent ingelogd, naar: ACCOUNTS! En je kunt op de home-page ook LEERLINGEN aanklikken voor een lijst van door mij opgetekende oud-leerlingen. Het zijn er inmiddels al meer dan 2.000!


Account aanmaken


Als je nog geen account hebt dan zie je nu in het account-menu (linksboven onder Home) de mogelijkheid om in te loggen. Als je daarop klikt dan kom je in een "inloggen-scherm" waarbij je kunt kiezen uit:

  • nieuw account aanmaken;
  • inloggen;
  • wachtwoord veranderen.

Kies dan: nieuw account aanmaken. Dus in het daar onderstaande blok hoef je niets in te vullen! Vul pas gebruikersnaam en wachtwoord in nadat je gekozen hebt voor nieuw account aanmaken.

Bij het account aanmaken dien je de daar gevraagde gegevens te leveren en de beschreven procedure te volgen. Daarna dient de webmaster je aanvraag nog "goed te keuren". Deze stappen zijn noodzakelijk om spammers tegen te gaan. 

Na goedkeuring door de webmaster ontvang je op het opgegeven e-mailadres nog dezelfde dag een (automatisch aangemaakt) e-mail om je account te activeren. Doe dat zo spoedig mogelijk. En kijk dan meteen wat er allemaal te vinden is.

Je mag natuurlijk zelf een gebruikersnaam kiezen. Hou er alleen rekening mee dat, als je later een reactie plaatst op deze website, die gebruikersnaam voor iedereen zichtbaar wordt.

Ook dien je het beginjaar en eindjaar in te vullen. Omdat het gebruik van het schooljaar (bv: 1970-1971) zo rommelig wordt in overzichten is besloten om het schooljaar te benoemen met het eerste cijfer. Dus schooljaar 1970-1971 wordt schooljaar 1970.Voor het benoemen van het eindexamenjaar  wordt het kalenderjaar bedoeld.

Voorbeeld: ik begon in 1966-1967 en deed het eindexamen één keer over (1970-1971 en 1971-1972) en dus zijn mijn gegevens: beginjaar (schooljaar) 1966, eindjaar (schooljaar)1971, examen behaald in 1972.

Als je bent ingelogd met je accountgegevens dan komt daar een "gebruikers-scherm" naar voren. Dat laat zien welke gegevens van jou zijn opgenomen door het systeem. Wil je gegevens wijzigen zoals gebruikersnaam, e-mailadres of wachtwoord, kies daarvoor hier het tabblad BEWERKEN.

Als je daarna weer klikt op tabblad "account" dan zie je dat het account-menu is gewijzigd. Je kunt nu:

  • opnieuw je gegevens inzien (mijn account);
  • uitloggen.

Opnieuw je gegevens inzien: check altijd of de opgegeven informatie correct is opgenomen.

Uitloggen: is niet echt nodig. Het systeem is zodanig ingericht dat, als je een uur niet actief bent, je automatisch wordt uitgelogd.


Inloggen met je account


Als je een account hebt en je bent uitgelogd, dan zie je nu linksboven onder Home het account-menu met de mogelijkheid om in te loggen. Als je daarop klikt dan kom je in een "inloggen-scherm" waarbij je kunt kiezen uit:

  • nieuw account aanmaken;
  • inloggen;
  • nieuw wachtwoord aanvragen.

Kies: inloggen

Ga daarna naar de home-pagina om te starten.


Wachtwoord kwijt/wijzigen, gebruikersnaam kwijt


Als je een account hebt (bent geregistreerd) dan dien je voor het wijzigen van het wachtwoord eerst uit te loggen. Ga opnieuw naar de website en dan zie je nu het account-menu met alleen de mogelijkheid om in te loggen. Als je daarop klikt dan kom je in een "inloggen-scherm" waarbij je kunt kiezen uit:

  • nieuw account aanmaken;
  • inloggen;
  • nieuw wachtwoord aanvragen.

Kies: nieuw wachtwoord aanvragen. Hier kun je verder onder je gebruikersnaam of je e-mailadres. Als je weer bent ingelogd dan komt daar een "gebruikers-scherm" naar voren. Dat laat zien welke gegevens van jou zijn opgenomen door het systeem. Wil je gegevens wijzigen zoals gebruikersnaam, e-mailadres of wachtwoord, kies daarvoor hier het tabblad BEWERKEN.


Privacy


De navolgende gegevens worden op deze website van een account bijgehouden (voorzover relevant):

  • geslacht;
  • voornaam;
  • tussenvoegsel;
  • achternaam;
  • e-mailadres*;
  • telefoonnummer**;
  • vak en functie (docenten), schooltype (leerling), functie (medewerker)*;
  • beginjaar;
  • in ieder geval lesjaar (IIG1);
  • in ieder geval lesjaar (IIG2);
  • eindjaar;
  • geslaagd (= eindjaar + 1);
  • gebruikersnaam (alleen zichtbaar voor webmaster)*;
  • wachtwoord account (niet zichtbaar voor webmaster)*.

* Deze gegevens worden natuurlijk niet opgenomen voor overige oud-Trinitariërs.

** Telefoonnummers worden niet gepubliceerd. Alleen gebruikt door de webmaster als het e-mailadres (kennelijk) niet werkt.. 

De opgeslagen informatie wordt strikt vertrouwelijk behandeld. Elk verzoek van derden om wat voor (delen van de) informatie dan ook, wordt per definitie geweigerd.